09 June 2008

Sendiri Mau Ingat..


Anggaran kasar perbelanjaan bagi seorang bujang (seperti aku..), x termasuk lain2 kos seperti top-up handphone, bil internet dan keperluan peribadi lain. Boleh bandingkan kos antara sebelum dan selepas harga minyak naik,bayangkan lah mereka yg sudah berumah tangga, tanggung kos sara diri anak bini, mungkin dua atau tiga kali ganda jumlahnya..(nasib baik aku x kawin lg)..Di sebabkan aku masih belajar lg, jd kos sara diri aku utk spanjang tempoh pengajian di taja, walaubagaimanapun, kenaikan harga minyak masih dan sangat2 terasa di sbbkan keperluan untuk bergerak di dalam dan luar kampus sgt kerap..dari kolej ke fakulti dan ke luar kampus (pi JJ ke..)..

"harga minyak negara kita masih lagi terendah"..ayat biasa pak lah..,
Sendirik mau ingat la...
p/s: minyak moto lagendaZ 110 aku biasa isi full rm5..la ni rm7 baru full..biasanya lagi rm2 tu aku wat beli makan (klu sarapan la)..aku ingat nak pasang NGV kat moto aku pas ni...
(sumber Malaysiakini)

No comments: