28 March 2012

Apabila Ali Rustam mula melenting....


KM Melaka, Datuk Ali Rustam terpaksa mengambil masa 3 hari untuk menjawab isu seorang wakil rakyatnya yang di tangkap oleh Jabatan Siasatan Jenayah bersama 26 orang yang lain di sebuah kelab malam di Melaka Raya kemarin.

Kelmarin, Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Melaka, ustaz Kamarudin Sidek telah mendesak Ali Rustam untuk mendedahkan ADUN yang terlibat itu. Hari ini selepas 3 hari baru ketua menteri Melaka ini menjawab di media, tetapi malangnya jawapan yang di berikan bukanlah suatu jawapan, tetapi cabaran kembali terhadap Pembangkang.- cabar mencabar. Bila ajak berdebat tak berani.

Ali Rustam telah mencabar Pakatan Rakyat supaya menunjukkan bukti samada ada wakil rakyat BN yang di tahan di kelab malam itu. Beliau juga mendesak sekiranya ada maklumat atau rakaman seperti video dan gambar sebagai bukti.

Inilah 'standard' JKKK Ketua Menteri Melaka ni. Dia tak tahukah akhbar arus perdana yang dedahkan seorang wakil rakyat yang di tahan di kelab malam itu (sini). Rasa-rasanya wakil rakyat Melaka ni dari berapa jenis parti? Yang ada hanya wakil rakyat dari BN dan DAP sahaja. Kalau wakil rakyat DAP yang di tangkap, sudah tentu Ali Rustam orang yang pertama gembira dan terus buat kenyataan di media. Dan semestinya blogger-blogger pencacai UMNO dan akhbar Utusan Meloya akan jaja merata-rata.

Ali Rustam cuba untuk menutup bau busuk bangkai yang sudah berbau. Lalu menuduh orang lain yang membuang bangkai itu sedangkan dia sendiri yang bela bangkai tersebut. Hari ini dia meroyan di media kata pembangkang pernah kafirkan UMNO. Ini tuduhan versi apa pula ni. Mulanya kata Pembangkang tuduh dan fitnah wakil rakyat BN di tangkap di kelab malam, pada masa sama tuduh pula pembangkang pernah kafirkan UMNO pula. Modal ini sudah lama dah dengar, isu lapok yang tiada bukti, kalau ada pun yang tuduh UMNO kafir, orang yang tuduh tu pun dah satu mangkuk dengan UMNO macam Mad Nor Deris dan 'ulamak UMNO' di bawah ni,.


ALi Rustam lupa semalam pun ada anak buah dia yang seorang kakitangan MAIM di tangkap kerana meminta rasuah berbentuk seks dan wang daripada seorang wanita sebagai upah untuk di lepaskan daripada kes khalwat. (sini). Jangan lupa ALi Rustam juga Pengerusi MAIM, pun pernah terlibat dengan kes rasuah semasa bertanding Timbalan Presiden UMNO dulu.


Sudah terang lagi bersuluh. UMNO sudah menjadi haprak. Pemimpin mereka sudah ketandusan moral, buruk akhlak dan hari ini mula menampakkan sindrom-sindrom lupa diri dan nyanyuk untuk kenal diri mereka sendiri. ABU !!

No comments: