09 May 2008

Ku Cari Damai Abadi..(edisi Heritage car)














.......................................................
aku cari bukan wang tambang berjuta-juta,

untuk hidup kaya dari upah penumpang kereta,

aku cari bukan minyak extra,


untuk hidup bergaya menyusuri jalan kota,


aku cari bukan kawan-kawan yang memerlukanku ketika aku sempurna,


untuk hidup sekadar boleh jalan (bergerak),


tetapi aku sari dimana dia Pak Saad,


aku cari mana dia kedai repair kereta,


Kita bongkar semua workshop,


cari pomen.


Kita bongkar komponen-komponen kereta,


cari masalah.





Aku berkhidmat kerana Dia Rabbi,


Dialah penolong makhluk-makhluk-Mu,


Dialah petunjuk jalan kebenaran,


Dia mencukupi bagiku..


Berkhidmat menyusuri jalan kebajikan,


Menuju membantu ke medan dakwah,


Para Sahabat yang berjuang,


Aku hidup pada yang memberi,


Moga-moga khidmatku diberkati illahi, untuk


Menikmati Damai Abadi.

No comments: