07 October 2008

Itu keputusan yang terbaik buat ku..

i don't know la what's the problem, hendak dikata tidak di beri ubat,"preventionn is better than cure"dah, udah pelbagai jenis ubat sudah aku beri, semakin hari penyakit mu semakin parah bahkan almost paralysed (bak kata Cedet) , sehingga membebankan aku.
Maaf la jika selama ini aku sering meng'over-use' kan kau, aku sedar yang engkau juga seperti makhluk yang lain, perlu dibelai,dijaga dan di pelihara. Aku juga sedar kewujudan engkau itu sangat mulia, saling bantu membantu, namun kita harus sedar tidak semua makhluk dunia ini sempurna, ada masa kita sihat,ada masa kita sakit.
Sudahlah, aku harap kau tabah menerima hakikat, aku pun sudah lama merancang yang terbaik untuk engkau dan untuk aku juga. Bagi aku selama mana keadaan engkau sedemikian rupa semakin menyebabkan aku stress dan tertekan. Banyak kerja-kerja aku pending, bahkan aku terpaksa menebalkan muka dengan sahabat-sahabat aku dengan keadaan kau ini.
Cukuplah...

Berat hatiku..namun takdir mengatasi takdir aku terpaksa 'format'kan kau

Yaa..format jangan tak format..





2 comments:

myikhwanfiideen said...

Sedih aku mendengar monolog ini.. Sesungguhnya aku bersaksi bahawa ianya keluar dari rasa keinsafan dengan kedaan kedaifan sang LAPTOP yg berada di ambang gering dek asbab penyakit bernama BRONTOX dan TROJAN.. Huhu

Sedangkan mesin tak bernyawa juga tidak terlepas dari duka, lara, nestapa dan sakit jiwa.. Inikan pula kita manusia..

Sekali lagi monolog itu berulang.. tapi bukan untuk seorang yg BERJIWA tapi hanya kpd Sang LAPTOP yg tak bernyawa..

Fuh.. Mcm shanon Ahmad sudah.. Terlalu bersastera nie shiekh..huhu

Anyway.. Janganlah segan guna Komputer ana.. Dah terbukti kelajuan dan kepantasannya..haha

Anonymous said...

ceh..walaupun laptop ni mudah d jangkiti virus..namun jangan kita leka dan alpa..bahawasanya,setiap spesis laptop dan komputer d dunia ini mempunyai sifat dan fungsi yg sama,cma yg membedakan ia adalah perhiasaan atau bahasa mudahnya acessories dalaman..
Dan ketahuilah sahabtku..walau betapa hebatnya komputer mu itu,suatu hari ttp luput d mamah usia..tetap akan kembali kepada fitrah..iaitu sebuah makhluk ciptaan tuhan yg lemah..

anyway..nti pinjam komputer nta ek..ana byk assignment nk kna buat,time2 ni la laptop ana problem..huhu..tq