05 November 2008

uuh!!..Alhamdulillah

Gambar hiasan:saje letak sebab ada nilai-nilai estetik bagi mereka yang tahu menilai



My thesis already in finalize stage.., hanya tinggal untuk di jilidkan saja lagi. Cukup bagi aku membayangkan betapa menderita dan terseksanya aku menyiapkan thesis ini (walaupun aku sering dilihat 'rileks' oleh sahabat-sahabat serumah..huhu), dengan masa yang begitu singkat di tambah pula lagi dengan beberapa siri projek dan assigment yang menjadi kekangan kesempurnaan progress thesis aku. Mungkin aku tidak dapat membayangkan pada awalnya, kurang 12minggu untuk menyiapkan thesis, tapi berbekalkan keazaman yang jitu dan mantap dalam diri berjaya juga akhirnya. Semuanya adalah pertolongan dari Allah dari usaha aku yang tak seberapa ni..Thanks God!

N now is examination weeks..'honey moon' weeks for me but 'night mare' for my friends (why??,..dun ask..). Setel banyak perkara dalan beberapa minggu sebelum ini,..my classes, final project, port-folio, thesis (almost done), and my 'leadership'. Unfortunately, for my friends..revision..ulangkaji..muraja'aah..books n books..anyway my friends..good luck to all..may Allah bless us.


Sedar tak sedar rupanya aku sudah berada di hujung sem, hanya tinggal satu sem saja lagi untuk tamat pengajian di utm ini, segalanya bermula dengan satu langkahan yang penuh dengan harapan, dan mudah-mudahhan dengan harapan ini juga, aku keluar dengan langkahan pengalaman dan semangat yang membara menongkah cabaran kerjaya di dunia luar. Semoga harapan tidak tinggal harapan dan harap Allah mempermudahkan..InsyaAllah..

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri" Ar.Ra'ad 11

6 comments:

Taufik said...

salam... roomateku yg oaling busy... hehe.. anyway jgn lupe doakan kejayaan ana gak... jangan terlalu tonjolkan ke'free'an enta.. nanti housemate yang lain jelous... ok.

LegendZ said...

baik roomate..yup,manusia menilai dari apa yang di lihat..so tak boleh menghukum sesorg jika dia menghukum kita..berbaik sangkalah pada semua org..

The Gatekeeper said...

takpe aizat, enta dianggap free kerana mereka tidak tahu mengurus masa mereka. ahahah, fakulti alam bina fakulti yg menyesakkan jiwa dan mental..

mmg fiqh menilai dgn perkara zahir, tapi dalam dakwah, tidak cukup sekadar zahir, dalaman turut memainkan peranan besar.

selamat berkerjaya, cepat2 cari keje skang, buat resume and apply dari skang..jangan menganggur lama sangat..

LegendZ said...

huhu..ok bro,thank 4 yr advise..byk perkara yg perlu di fikrkan utk masa hadapan..semuanya bermula dari diri sendiri..kerja n kerja..then kawin huhu...lalala..

The Gatekeeper said...

gambar tu bleh buat frame bingkai coklat pastu paste pada dinding warna kuning pada umah enta.. itu lagi ada value utk tuan rumah dan tetamu yg memandang..

LegendZ said...

mantap2..insyaAllah akan d usahakan nti apabila ada rumah sendiri..rumah sekrg x mngizinkn utk melakukanny7a..