02 May 2011

Hishammudin, Si-Pengampu Amerika.


KLUANG, 2 Mei (Bernama) -- Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berharap kematian pemimpin kumpulan pengganas Al-Qaeda Osama bin Laden dalam satu operasi ketenteraan Amerika Syarikat di Pakistan Isnin dapat membawa dunia ke arah keamanan dan keharmonian sejagat.

Namun, beliau memberi amaran bahawa perjuangan kumpulan yang terlibat di dalam beberapa serangan pengganas di seluruh dunia itu tidak berkisar kepada seorang individu sahaja.

"Saya harap ia (kematian Osama bin Laden) akan menjurus kepada keselamatan dan keamanan sejagat yang merupakan tanggungjawab bersama," katanya kepada pemberita selepas persidangan perwakilan Umno Bahagian Semberong yang dirasmikan Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir di sini.

Hishammuddin, yang juga Naib Presiden dan Ketua Umno Bahagian Semberong, berkata adalah amat penting bagi semua pihak untuk memahami punca yang menyebabkan kelahiran gerakan militan.

Pemimpin Al-Qaeda kelahiran Arab Saudi yang hidup di dalam persembunyian itu dilaporkan terbunuh di dalam satu operasi khas tentera Amerika Syarikat di sebuah rumah di bandar Abbotabad, berdekatan Islamabad.

Turut dilaporkan terbunuh di dalam serangan itu termasuklah seorang anak Osama dan beberapa yang lain.

Hishammuddin berkata Polis Diraja Malaysia menerusi pelbagai unit khas pasukan itu sentiasa bekerja keras bagi memastikan rakyat negara ini bebas daripada segala ancaman kumpulan pengganas.

"Tidak ramai yang tahu di dalam tugas-tugas dilakukan oleh polis yang bekerja keras bagi memastikan keselamatan rakyat negara ini dan memastikan mereka dapat tidur lena pada waktu malam," katanya.

Baru-baru ini, kata Hishammuddin, Malaysia telah menandatangani perjanjian keselamatan dengan Arab Saudi dan sebelum itu perjanjian seumpamanya dengan Australia meliputi isu keganasan, imigresen dan isu penyeludupan manusia dan pemerdagangan orang.

Beliau berkata Malaysia juga menandatangani perjanjian keselamatan dengan United Kingdom ketika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melawat negara itu tidak lama lagi.

Malaysia dan Turki, katanya, turut sedang berunding bagi mengeratkan kerjasama keselamatan- BERNAMA

-------------------------------------------------------

Komentar:

Aku dari dulu sampai hari ini memang tak percaya Osama atau Al-Qaeda itu PENGGANAS. Amerika hanya bermuka-muka memerangi keganasan walhal AMERIKA sendiri PENGGANAS UTAMA DUNIA.

Hishammudin seolah-olah tak mengerti siapa sebenarnya PENGGANAS DUNIA.

Palestin, yang sehingga hari ini bermandi darah, beliau tidak tahukah angkara siapa kalau bukan Israel dan Amerika.

Di Afganistan, Iraq, Pakistan, dan terbaru Libya. Siapa yang memulakan peperangan?

Jangan jadi bodoh, konon memerangi keganasan, kena tipu dengan Amerika. Dunia akan jadi aman tanpa peperangan apabila Amerika dan Israel hancur. Malaysia hari ini yang kacau bilau pun angkara Amerika dan Israel, bila kerajaan BN sendiri guna Khidmat APCO dari Yahudi sebagai Penasihat Perdana Menteri. Tak hairanlah hari ini BN sanggup melucahkan politik Malaysia.

Dasar menteri pengampu..

No comments: