16 July 2011

Bukti SPR makan gaji buta dari BN.


Dua nama ini mempunyai dua tempat mengundi. Perhatikan gambar pertama, dua orang (Daud Bin Mohamad) yang mempunyai nama yang sama, I.C sama tetapi tempat mengundi ada dua, begitu juga gambar kedua, orang yang mempunyai nama sama (Asia Binti Osman), I.C sama tetapi tempat mengundi yang berbeza.

Atas sebab itulah BERSIH di adakan bagi membersihkan kembali peranan SPR yang di lihat pasif dan hanya membuat kerja bagi memenangkan pihak pemerintah.

Hari ini Pengerusi SPR begitu angkuh untuk menerima nasihat dengan menganggap mereka tidak perlu perubahan. Namun realitinya pada hari ini terlalu banyak kelompangan yang berlaku pada SPR.

Bukti ini hanyalah salah satu contoh dari berpuluh-puluh lagi contoh ketidak telusan dan kepincangan SPR yang ada pada hari ini dan ia sendiri telah di bukti kan.

Puncanya adalah di sebabkan campur-tangan BN-UMNO yang merosakkan sistem SPR itu sendiri sehingga terlupa peranan mereka itu yang seharusnya bebas dan telus, bukan bias kepada mana-mana pihak.

SPR perlu berubah...jika tidak BERSIH 3.0 akan menyusul, yang sendiri akan mengaibkan BN dan SPR secara tidak langsung di mata dunia./legendz


No comments: