18 September 2009

Pemuda PAS Melaka Di Melaka Sentral




Semalam 17 September 2009, saff kepimpinan Dewan Pemuda PAS Negeri Melaka turun padang bersempena dengan kehadiran aidilfitri yang akan menjelang tidak lama lagi. Kehadiran mereka di terminal bas di Melaka Sentral disambut baik oleh penumpang dan perantau yang ingin balik ke kampung untuk meraikan hari raya.

Pengagihan dilakukan setelah waktu berbuka puasa yang mana melibatkan hampir 40 orang pemuda PAS dari kawasan Bukit Katil, Alor Gajah dan Jasin. Antara mereka yang turut hadir adalah Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Melaka, Yuhaizad Abdullah, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Melaka, Zakhwan dan Setiausaha, Yuzi Azhar. Selain itu turut hadir exco Dewan Pemuda PAS, Khairul Che Salleh.

Bagi kawasan Bukit Katil diwakili oleh Ketua Pemuda PAS Bukit Katil, Puhat Bedol bersama dengan timbalannya, Nazri Ariffin serta turut dibantu oleh Setiausaha, Nur Amin Wahid dan Bendahari, Sazalin. Bagi kawasan Jasin diketuai oleh Ketu Pemuda Jasin, Aminuddin dan bagi Alor Gajah diketuai oleh Nazim.

Pengagihan dilakukan bagi perjalanan ke Pantai Timur dan Utara yang mensasarkan kepada 9 buah bas ekspress. Disamping itu, perutusan aidilfitri disampaikan kepada perantau sebagai peringatan sebelum menjelmanya perayaan aidilfitri.

Program tersebut berakhir jam 10 malam setelah pengagihan dilakukan kepada penumpang bas yang menuju ke utara dan pengagihan kepada bas yang menuju ke pantai timur jam 8 malam. Rata-rata penumpang dan pemandu bas menyambut baik dengan aktiviti yang dilakukan oleh pihak PAS dan mereka berharap agar program yang murni ini dapat diteruskan sampai bila-bila.

Sumber : http://kijang59.blogspot.com/

No comments: