17 November 2009

Believe it or not..

Fenomena ini biasa berlaku kepada kapal terbang yang melakukan penerbangan dalam cuaca sebegini. Teknologi hari ini telah mengambil kira pembuatan dan material kapal terbang yang di gunakan.

Namun kemungkinan arus elektrik dari petir yang melalui kapal terbang tersebut adalah rendah kuasanya memandangkan kapal trebang tersebut bertindak sebagai konduktor (a.k.a. conductor: maksud).

Jika kapal terbang itu diperbuat daripada konductor yang lemah atau mempunyai arus rintangan yang tinggi, sudah tentu kapal terbang tersebut akan cair. Namun faktanya adalah kapal terbang tersebut berupaya bertindak sebagai konduktor yang baik.

All the airline 's passenger saved that day...this is Nippon Airline had being struck by lightning in Osaka.



image001

Slow motion..

image002

This is a still photo just on initiation of the bolt.
Notice the ground and air bolt feeder strike at the same time.

image003

Believe it or not...

This is one of the miracles..Ketinggian ilmu manusia yang mampu mencipta teknologi. Sukar di terima akal tetapi itulah hakikatnya..

However, we should return it to the Almighty of Allah who created us (human)..


"Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk (isi neraka Jahannam) kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai" Al-A'araf 179

No comments: