16 October 2010

Program 'Back-fire' UMNO..kutip penceramah Recycle..

Sekitar program 'Balas balik' UMNO yang berlangsung sejurus selepas himpunan aman PAS membantah pencerobohan PASTI dan Surau . 16/10/10





Beberapa pimpinan UMNO..termasuk yang recycle..







Kelihatan jumlah kerusi kosong yang banyak..



Sekali lagi UMNO Melaka tak senang duduk dengan Pakatan Rakyat Melaka yang semakin garang membantah setiap tindak-tanduk Kerajaan Melaka di bawah pimpinan Ali Rustam yang dilihat semakin teruk.



Terbaru, PAS Kawasan Bukit Katil telah membangkitkan isu PASTI dan Surau setempat yang bakal di robohkan oleh kerajaan BN dengan mengadakan himpunan membantah. Ia memberi tamparan hebat buat UMNO-BN Melaka yang semakin tenat dan lemah lantaran terpaksa menepis pelbagai isu yang di tembak tepat kebatang hidup Ali Rustam selaku ketua kerajaan BN.



Maka, bagi membalas balik smash, malam tadi , UMNO dengan bantuan jentera kerajaan seperti Majlis Bandaraya Melaka, Kementrian Kesihatan dll telah di paksa untuk turun membuka kauter dan pelbagai pameran semata-mata untuk menarik penduduk tempatan yang kini dilihat tidak lagi berminat, buktinya dari bilangan yang hadir ke program tersebut. Bahkan beberapa orang pekerja TNB dilihat telah di gunakan UMNO untuk mencuri elektrik sebagai lampu untuk program tersebut.



UMNO sememangnya tidak kuat, lemah dan sudah tua. UMNO di lihat kuat kerana jentera kerajaan yang di salah gunakannya, bukan sebab atas kekuatan jentera UMNO itu sendiri. Andai jentera kerajaan tidak ada, sudah pasti UMNO ibarat orang tua yang bergantung kepada tongkat untuk berdiri.



Antara penceramah 'recycle' adalah bekas ketua dewan ulama Terengganu, Ghazali Ahmad. Seorang bekas ahli PAS yang di pecat atas sebab tingkahlaku dan moral yang tidak baik, khabar dari sumber yang di percayai, Ghazali ahmad ini di pecat atas sebab membawa lari anak dara orang..Wallahualam.




No comments: