30 October 2010

UMNO/BN semakin terdesak..


UMNO/BN Melaka sekali lagi terdesak dengan tindakan kurang ajar merobohkan papan tanda dan merampas banner program PAS di Bukit Katil petang tadi.

Tindakan bacul kerajaan negeri Melaka di bawah pemerintahan diktator Ali Rustam sekali lagi telah sampai ke tahap yang melampau. Menggunakan jentera kerajaan seperti Majlis Bandaraya Melaka (MBMB) dan beberpa orang polis untuk merobohkan papan tanda dan merampas beberapa banner di lihat sebagai mukadimah untuk memberi tekanan kepada PAS yang kini berhadapan dengan kemungkinan PASTi dan surau di situ akan di robohkan.



Dalam lingkungan 40 orang pihak polis telah menjadi 'guard' kepada pihak MBMB bekerja merobohkan papan tanda dan baner milik PAS kawasan di sini. Walaupun beberapa ajk dan penduduk di situ menghalang, namun ia tetap di teruskan. Tindakan ini jelas menunjukkan perlanggaran undang-undang di mana mereka telah mencerobohkan premis PAS dan merampas banner milik PAS seperti perompak yang merompak rumah orang. Tetapi di bawah pemerintahan diktator Ali Rustam segalanya boleh, segalanya jadi halal.

Hakikatnya tindakan Ali Rustam itu sebenarnya adalah reaksi tertekan beliau atas sikap Pakatan Rakyat Melaka terutamnya PAS yang kebelakangan ini sering bangkit membantah tindakan silap kerajaan Melaka yang sememangnya silap. Reaksi tertekan Ali Rustam semakin meningkat lantaran isu roboh pasti dan surau di bukit Katil acap kali keluar di media (kecuali media perdana milik UMNO/BN). Tambahan termometer sambutan rakyat di Melaka khususnya rakyat Cina telah hampir kepada tahap beku lantaran isu perkauman yang sering di mainkan UMNO/BN. Maka langkah menggunakan kuasa di lihat langkah terakhir Ali Rustam untuk memadamkan kebangkitan rakyat...

Sesungguhnya doa mereka yang teraniaya sangat di makbulkan Allah. Biarlah Allah membalas segala tindakan mereka dengan balasan yang setimpal. Ameen..

Berita berkaitan blog MUTALIGAT: MBMB Zalim robohkan papan tanda pusat aduan rakyat


1 comment:

Muhammad Hafiz said...

Takpe TYM. Bila dah menang di Melaka nanti, saman mereka atas penyalahgunaan kuasa..