22 July 2010

Parti Baru Pak Berahim


Presiden PERKASA berkata andai PAS dan UMNO tidak dapat duduk semeja untuk berbincang tentang masalah Melayu dan Islam, wajarlah UMNO dan PAS di bubarkan dan mengantikan parti baru yang lebih baik, katanya lebih Islamik dan nasionalisme Melayu. (sumber)

Saya mencadangkan nama parti baru itu, Parti Islam Melayu Se-Malaysia. Nak nampak lebih gagah lagi, Parti Perkasa Islam Melayu Se-Malaysia. Merangkumi segenap aspek ke-Melayuan dan keIslamannya. Pengasasnya, Pak Berahim Ali sendiri selaku Musyidul Amnya.

---------------------

UMNO patut bekerjasama dan berunding dengan Perkasa. Baru la Melayu lebih bersatu. Seiring, Sejalan dan Senada. Soal Islam, rasanya lebih baik UMNO baiki dulu 'diri' mereka. Mereka kan ada ulama UMNO. Janganlah mengkesampingkan Perkasa, walaupun Perkasa itu bukan sebuah pertubuhan politik tetapi Pak Berahim mengakui yang pertubuhannya itu juga memperjuangkan Melayu Islam. Tak percaya tengoklah songkok Pak Berahim...

------------------

Setakat ni beberapa orang pemimpin UMNO+JASA+Mufti Perak+Ibrahim Ali telah bersuara dan menyatakan pendapat dan respon positif tentang perpaduan Melayu dan Islam (mereka ini telah diketahui memang menyokong UMNO). Objeknya adalah masih lagi UMNO dan PAS. Peliknya setakat ini tiada seorang pun pimpinan PAS yang memberi respon, yang ada semuanya negatif (walaupun media mem'positif'kan). Dan isu ini akan terus menerus di mainkan sehingga PRU akan datang selagi orang Melayu di lihat tidak menyebelahi UMNO dan selagi PAS berpecah dari Pakatan, selagi itu lagu perkauman atas nama Islam ini akan terus di nyanyikan.

--------------------

Pakatan akan terus membongkar isu dan penyelewengan UMNO..sebab UMNO ini macam kurap, nampak sedap bila garu (layan), tapi lebih-lebih jadi melarat..merebak-rebak silap-silap berjangkit pada orang lain.

Wallahualam.

No comments: