31 October 2010

Program PASTI di Bukit Baru: UMNO curi lagi bendera PASTI




Anak-anak PASTI sedang sibuk mewarna


Syukur Alhamdulillah atas nikmat yang terhingga dari Allah, Program Mewarna PASTI yang berlangsung di cawangan PAya Ikan, Bukit Baru telah berjaya di laksanakan. Program yang di anjurkan oleh Pemuda PAS Kawasan Bukit Katil bersama MTD Bukit Baru dan UPU Paya Ikan berlangsung dengan lancar tanpa sebarang gangguan dari pihak luar. Namun begitu, masih terdapat perasaan dengki kerajaan BN apabila kelihatan beberapa bendera PASTI dan PAS yang di pacak berhampiran tempat program telah di curi oleh Majlis Bandaraya Melaka (MBMB).






Program mewarna peringkat PASTi yang di jalankan menjadi petanda walaupun pihak kerajaan BN Negeri Melaka di bawah pemerintahan Ali Rustam dan beberapa jentera kerajaan sering menggangu dan membuat provokasi di setiap program di jalankan oleh PAS, namun ia tetap berjaya. Cabaran ini sebenarnya menguatkan lagi semangat para pendokong dan penyokong untuk bekerja memenagkan Islam.

Semalam dan beberapa hari sebelum ini, kerajaan BN Ali Rustam dilihat telah memberi tekanan kepada Pembangkang, baik dari program penerangan mahupun program turun padang dengan melakukan beberapa tindakan terdesak seperti membuat kacau dalam ceramah Pakatan, membuang banner, mencabut poster, merobohkan papan tanda milik PAS dan isu besar yang bakal di hadapi, perobohan PASTi dan surau di Bukit Katil.


Sambutan ramai dari peserta dan ibu bapa



Tindakan-tindakan ini jelas menggambarkan BN/UMNO telah ketandusan idea untuk melawan Pembangkang. Kepala otak KM Melaka ini telah sampai tahap IQ yang lebih rendah dari kanak-kanak PASTI dengansanggup menggunakan kuasa dengan berlawan secara tidak demokratik. Undang-undang yang di rimbakan oleh seorang 'Tarzan' yang berlagak ingin jadi maju.

Rakyat akan menilai. Jika bukan hari ini, mungkin esok. Seperti mana yang pernah di ungkapkan oleh Ibn Khaldun, di mana sesebuah ideologi manusia itu hanya akan bertahan sekitar 70-80 tahun sahaja. UMNO telah wujud sebelum merdeka, dan sehingga hari ini, umur UMNO hampir kepada umur 60 tahun lebih, maka tinggal beberapa tahun lagi UMNO akan lenyap di muka bumi ini, bahkan mungkin lebih awal lagi dari itu..






Majlis penyampaian hadiah oleh YDP Kawasan Bukit Katil, Sdr. Sofi Wahab


Islam akan tertegak di saat umat berada di akhir zaman. 'Bangunan' Islam itu akan terbina dengan usaha 'kontraktor-kontraktor' yang berjuang membinanya, dari sebuah 'cerucuk' anak-anak yang di didik dalam keluarga Islam sehinggalah ke bumbung yang menjadi puncak kepada tertubuhnya daulah Islam.

Ketahuilah UMNO-BN bahawa, lebih banyak tekanan yang mereka kenakan, lebih tinggi semangat dan azam mereka yang berjuang atas nama Islam ini, mereka berjuang bukan atas dasar bangsa semata-mata, tetapi atas dasar agama, yang menjadi pokok persoalan di akhirat nanti.

Wallahualam















1 comment:

Raja Ban Jir Bin Tengku Juh said...

apakah jenis syaitan yg merasuk ni? bendera budak pun engko nak sebat... bangang...