14 June 2010

Islam Mahathir.


"Bantahan itu kerana politik, bukan kerana Islam. Takkanlah DAP pun hendak dokong ajaran Islam. (Bila) DAP pun dapat sertai (bantahan), ini (menggambarkan) politik parti pembangkang hendak cari isu."

Saya quote ayat ini agar kita dapat berfikir dan menilai siapa dia pemimpin Sekular ini..

Agak-agaknya kalau Mahathir sambung kontrak sampai tua atau sampai mati atau renew kontrak lepas Najib jadi PM Malaysia , rasa-rasanya bagaimana perkembangan Islam di Malaysia..???

Jika sebelum ini Pak Lah membawa Islam Hadhari, mungkin secara kasarnya dilihat nampak 'Islamic'..walaupun implementasinya hanya kelihatan songkok di kepala..tapi kira ok lah..

Sekarang Najib Razak yang langsung tidak kelihatan 'Islamik'nya dalam pemerintahan beliau pula mungkin tidak jelas dari sudut pembawaan Islam dalam 1 Malaysia, walhal beliau sendiri pernah kata, 1 Malaysia itu mengikut sunnah nabi..

Tetapi zaman Mahathir sehinggalah sekarang, walaupun beliau telahpun menjadi mantan, bukan sahaja langsung tidak nampak pembawaan Islamnya namun yang  jelas adalah pembawaan sekularnya, lebih jelas lagi apabila melihat kata-kata berbaur sekular yang keluar dari mulutnya..cth:

"Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud." (Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa selepas sidangMajlis, Tertinggi Umno, 1994 (saya sudah post artikel : Bukti UMNO tolak Islam)

Beliau bukan tidak pernah terang-terang menghina hukum hudud, hina undang-undang Islam, beliau juga pernah menghina janggut nabi. Hari ini beliau sendiri tidak yakin yang Islam yang Allah turunkan tidak boleh di dokong atau dianuti oleh bukan Islam.

Ini bukan Islam Hadhari..Islam ciptaan yg mungkin kita boleh pertikaikan atau ragu-ragu penerimaannya oleh masyarakat. Tetapi ini Islam Hakiki yang PAS bawa,..tiada tambah atau kurang sedikit pun..agama yang datang direct dari Nabi s.a.w, seperti mana firman Allah

" Pada hari ini Aku telah sempurnakan bagi kamu agama kamu, Aku telah cukupkan nikmat-Ku kepada mu, dan aku redha Islam itu agama-Mu" Al-Maidah 3

Persoalan judi pun di katakan di politik..agak-agaknya kalau ditanya pada beliau persoalan apa dalam dunia ni yang tidak menyentuh langsung tentang politik?..mungkin beliau akan kata, Sembahyang..puasa..zakat..haji..sunat..kahwin..dan lain-lain..

Ini lah hasil 'tarbiyyah' pemimpin Malaysia, natijahnya berjangkit pada masyarakat, kebejatan moral dan keruntuhan akhlak yang semakin berleluasa berlaku dalam negara, bunuh, ragut, rogol, rompak, dan banyak lagi. Peliknya, masing-masing cari jalan penyelesaian sedangkan jalan yang ada sudah 1000 tahun lebih sudah ada dan diberi pada kita..mungkin masing-masing cari jalan cara politik kot..

Sekularism..bapak segala penyakit ideologi..Wallahualam







No comments: