28 August 2009

Kuil punya pasal, Lembu jadi Mangsa





Komentar:


Sejak bila UMNO begitu bersemangat berganding bahu dangan PAS dan PKR atas nama Islam. Andai video ini menjadi bukti mereka yang PAS dan PKR terlibat sama. Ia hanyalah taktik kotor UMNO yang boleh mengupah dan membayar sesiapa sahaja untuk bersama-sama mereka. Jika mahu merampas Selangor, gunakanlah saluran demokratik yang betul, melalui pilihanraya. Adakah UMNO hendak ulang taktik lanunnya di Perak?


Jika setakat melalak terlolong sambil bertakbir, siapa-siapa pun boleh, bukan orang PAS sahaja, orang UMNO yang tidak tahu baca Al-Quran pun boleh.(malah non-muslim sendiri tahu baca Al-Quran). Tapi apa yang peliknya, ada pula banner yang tertulis 'Take Beer..Take Beer..Take Beer'..Apa cerita? Bukan ke slogan 'Take Beer' ni, slogan modal politik UMNO untuk PAS, macam mana boleh ada di perhimpunan antara UMNO, PAS dan PKR? (saya juga ternampak slogan ini di Permatang Pasir). Saya melihat begitu harmoni sekali himpunan tersebut walaupun ada slogan-slogan kontroversi UMNO kepada Pembangkang..


Nampaknya, himpunan atau demo seperti ini telah meresap pada semua golongan dan parti. Jika dahulu ia sinonim dengan Pembangkang, namun sekarang UMNO pun berminat. Malah boleh bersama-sama turun dengan Pembangkang. Tapi, yang membezakan himpunan yang dianjurkan UMNO dan Pembangkang ini memang jelas. Himpunan anjuran UMNO pasti tenang dan selamat, tiada water-cannon atau gas pemedih mata berbanding sambutannya dari Pembangkang. Dan mungkin satu lagi perbezaan, himpunan anjuran UMNO ni, tidak kira masa, walaupun di Bulan Ramadhan yang mulia..main bedal sahaja..(mungkin ia hasil tarbiyyah Al-Tantuyya Najib)..


Teka-teki: Apa persamaan UMNO dan Lembu?


Berita berkaitan: Arak kepala Lembu bantah pindah Kuil (Biaqpila)

No comments: