07 May 2010

Hukum Utusan Malaysia: ' HARUS' Baca, 'HARAM' Percaya...

Utusan Malaysia 21 April 2010


Memang 'haram' jadah Utusan Malaysia.

Isu kerajaan BN yang ketika ini sedang menimbang-nimbang untuk memberikan lesen judi sempena Piala Dunia Jun nanti tidak langsung keluar di media Utusan Malaysia. Padahal semasa PRK Hulu Selangor lepas, terpampang di akhbar ini tentang pengakuan Zaid Ibrahim yang mengatakan beliau memang ada 'Lumba Kuda'. Justeru label 'kaki judi' di berikan kepada Zaid seiring dengan label 'kaki arak', 'kaki botol' dan sebagainya.

Kemunafikan Utusan 'Munafik' ini juga di buktikan apabila sebelum ini, ada pemimpin PKR yang membuat laporan tentang salah laku seorang pemimpin UMNO yang juga merupakan anak kepada bekas Perdana Menteri yang dikatakan memiliki syarikat arak, San Miguel di Filipina. Namun di akbar Utusan Malaysia esoknya berbunyi " Buktikan Zaid Kaki Botol". Berita tentang syarikat arak oleh pemimpin UMNO terus lenyapkan Utusan..

Jadi apa yang dapat di simpulkan..Utusan Malaysia memang patut di label Utusan Munafik..sama seperti tuannya, BN-UMNO yang juga memiliki pemimpin-pemimpin munafik.

Inilah bahana ajaran BN-UMNO yang suku-suku dengan agama. Tak hairan hari ini Allah tunjukkan pada kita, bagaimana keadaan sosial negara yang serius dengan pelbagai masalah, bunuh, samun, rompak, ragut, rasuah..peliknya, mereka yang berautority menjaga keselamatan negara juga sudah tak selamat kepada masyarakat..

Inilah akibatnya undang-undang Islam di cemuh, di peleceh, di main-mainkan..maka hari ini Allah tunjuk..undang-undang yang manusia buat, di langgar sendiri oleh mereka yang sendiri sepatutnya berpegang kuat dengan undang-undang itu.........POLIS.

Pemimpin pula terus menerus dalam kejahilan..dungu mencari jalan penyelesaian..langgar segala halal haram. Kononnya undang-undang dapat selesaikanya..ada lesen semua jadi Halal..tiada lesen semua Haram.

Premis Arak, HARAM = TIADA LESEN
HALAL = ADA LESEN

Pusat Pelacuran/Maksiat, HARAM = TIADA PREMIT
HALAL = ADA PREMIT

Akan datang...

Anak Luar Nikah, HARAM = TIADA SIJIL
HALAL = ADA SIJIL
(*Sijil Kebenaran dari Kementrian Kesihatan, Kementrian Pembangunan Wanita, dan mungkin Jabatan Agama )

Wallahualam.

p/s: Utusan Malaysia 'Harus' kalau siapa Baca..jadi 'Haram' kalau siapa percaya..

No comments: