11 May 2010

SUPP-BN akan terus mempolitikkan agama...

Mungkin ini janji BN di Sibu...satu lagi projek Kerajaan Barisan Nasional


BN sekali lagi meracuni parti-parti komponennya dengan membawa isu agama di Sibu. Parti SUPP kali ini di ramalkan akan membawa isu Negara Islam, Kalimah Allah dan ISA..(sumber)

Racun dari usus busuk BN ini menyebabkan parti-parti komponen mereka yang lain turut busuk seperti mana tuannya. Untuk kesekian kalinya, BN akan cuba membawa isu agama di PRK Sibu nanti. Memandangkan lawan antara mereka itu adalah dua parti yang bukan Islam atau Melayu. Sememangnya BN mempunyai ramai pakar putar-belit dalam UMNO yang akan menggunakan isu agama untuk kepentingan politik mereka.

Inilah bahananya, apabila agama di politikkan dan bukannya politik di agamakan. Kali ini isu yang melibatkan agama Islam (Negara Islam dan Kalimah Allah) di politikkan oleh parti yang tak sepatutnya (atau layak bercakap) tentangnya.

Inilah strategi BN yang akan meminta SUPP terus menerus memainkan isu ini. Kita dapat menilai betapa busuknya BN (dan UMNO) yang menggadai agama untuk kepentingan politik.

Persoalannya, kenapa mahu melibatkan perlembagaan parti PAS (mengenai Negara Islam) sedangkan yang bertanding adalah SUPP-BN dan DAP. Apakah DAP tiada isu untuk di mainkan oleh SUPP-BN..? Ni politik kecut SUPP-BN yang sememangnya penakut untuk berhadapan dengan realiti...

Pandangan saya isu ini jika tidak di perjelaskan sebaik mungkin, akan menimbulkan kekeliruan dan mungkin akan menyebabkan perpecahan dalam masyarakat. Sesungguhnya BN akan cuba memecahbelahkan masyarakat, mereka akan menimbulkan perasaan prejudis kepada kaum dan agama sepertimana sebelum ini ramai pemimpin UMNo-BN yang menimbulkan perasaan marah kepada kaum dan agama lain, sepertimana isu kepala lembu, kalimah Allah, dan beberapa kenyataan rasis oleh pemimpin mereka termasuk PerkOsa..


Itulah BN (termasuk UMNO)...sudahlah mencemar agama, kemudian menggadai agama untuk kepentingan mereka...

Wallahualam.

No comments: