02 August 2009

Sekitar Himpunan ISA 1 Ogos 2009

Sekitar Himpunan ISA (Masjid Negara ke Sogo)

Pukul 11 lebih-Polis dan SB di hentian keretapi KL

1.00p.m-Masjid Negara (sebelum zohor)
Polis membuat 'spot-check' di hadapan masjid

The Black Maria vehicle

1.15pm-The victims (Alhamdulillah...)
Bersama sahabat dari Perak (sebelah aku)

Respek abang ni..


Road-block sana-sini


Pukul 2 lebih-Berarak dari Masjid Negara ke Sogo


Suara Pemuda Melaka


On The Way

Rakyat semakin bertambah






'Si Kepala Merah' mula menyerang





Alhamdulillah setinggi-tinggi kesyukuran buat Tuhan Rabbul Jalil atas nikmat kesihatan dan keselamatan yang diberikan kepada semua peserta himpunan I.S.A. Matlamat untuk mengumpulkan seramai lebih 100ribu orang telah tercapai.(media pro-Kerajaan mengatakan hanya 5000orang yang hadir). Ini mesej rakyat buat pemimpin yang zalim. Hampir 400 orang ditahan (termasuk aku), inilah bukti kerajaan UMNO-BN sudah hilang 'jantan' sehingga terpaksa mengerahkan hampir semua polis dan FRU untuk menghalang, melakukan provokasi dan cuba mencederakan rakyat. Ibarat tentera Abrahah yang datang menyerang dengan gajahnya (water-cannon)..

Inilah antara himpunan yang teramai dan terburuk yang telah dilakukan kerajaan UMNO-BN terhadap rakyat. Siapa sebenarnya yang ganas anda semua tahu walaupun media telah membuat pelbagai eksploitasi dan tipu daya, mengatakan himpunan ini telah mencetuskan huru-hara, huru-hara yang dilakukan oleh rakyat. Andaikata huru-hara ini dilakukan oleh rakyat, mengapa di televisyen memaparkan FRU sendiri yang melepaskan gas pemedih mata dan 'water-cannon' kepada rakyat padahal rakyat hanya berarak dan berhimpun dengan aman. Senjata kami hanya air dan garam...Media cuba memperbodohkan rakyat, hakikatnya media sendiri yang memperbodohkan diri-sendiri. Cukuplah balaci-balaci UMNO-BN..zaman kejatuhanmu telah hampir..

Alhamdulillah inilah terbiyyah yang Allah telah beri kepada rakyat yang cintakan kebenaran. Ia merupakan agenda terpenting dalam gerakan Islam seperti PAS kerana ia berlandaskan aqidah Islamiyyah, perjuangannya adalah berasaskan Islam yang syumul, yang membezakan parti Islam dengan kumpulan Islam yang lain, politik menjadi antara wasilah dalam membawa Islam kemartabat yang tertinggi. Kerana Islam itu tinggi dan tiada yang tinggi melaikannya..Wallahu'lam

p/s: aku langsung tak nampak batang hidup PEWARIS dan pro-ISA lain..menyorok kot..

5 comments:

myikhwanfiideen said...

subhanallah..

Tiada madah yg trbesar utkku ucpkn melainkan lafaz tasbih kpd Allah!

Hebatlah pemuda Melaka kali ini.. Sbb ada tuan Aizat al-Faqir.. ;)

Ana plak x dpt nk turun.. Ada urusn di luar negeri.. Apapun, sy doakan shbt2 snts kuat dlm prjuangan.. TAKBIR!

LegendZ said...

Allahuakbar...pilihan Allah sheikh..ana dah berniat utk ditahan brsama shbt2 ana yg lain..Alhamdulillah Allah makbulkan..Mudhkan kita semakin kuat dlm berjuang..InsyaAllah..

panod said...

Salam ya akhi..

tahniah sbab dipilih Allah utk tertangkap oleh rejim

cemburu rasenye
smalam ana cme smpt rase "water-cannon" ngan "tear-gas" jer...

x smpt nk jmpe akhi...

MJ (madam j) said...

o..tahanan pon ad masa tulis blog :)
teruskan perjungan diluar..
x sabar ana nk grad gak..
tp xtau mampu x nk jadi cm sume shbt yg aktif..

p/s: kami kat sogo..xdpt bergabung dgn masjid negara

pencinta ilmu said...

Alhamdulillah nta terpilih hadapi ujian ni..melahirkan rasa emphaty mcm tahanan ISA yg lain..tahniah!leh wat kenangan utk citer kt anak cucu nnti..(^_^)