11 November 2010

Markas PAS kembali di rampas dari Penceroboh UMNO yang tak tahu malu.


UMNO yang tak tahu malu



Ada 2 golongan manusia di muka bumi ini yang sifatnya menceroboh dan memusnahkan rumah ibadah dan rumah orang awam:

1) Komunis

2) Kaum Yahudi

Kali ini, segolongan lagi spesis yang di telah di temui, yang mempunyai sifat yang sama seperti dua golongan di atas, iaitu UMNO/BN.

Jika sebelum ini banyak kes-kes pencerobohan tanah dan harta benda rakyat telah di rampas oleh kerajaan zalim BN yang memerintah, kali ini sifat-sifat ini seolah-olah tidak mampu lagi di hakis dari hati seorang menteri BN yang memerintah. Tidak kira mana-mana negeri sekalipun. Asal ianya dari seorang pemimpin Barisan Nasional, maka boleh di katakan 70-80% mempunyai sifat sebegini.

Di Melaka, kerajaan BN di bawah Ali Rustam juga tiada beza. bahkan akhir-akhir ini, lebih teruk keadaannya. Seperti orang nazak yang tunggu nak mati. Macam-macam benda dan tabiat pelik KM Melaka ini lakukan untuk menghalang Pakatan Rakyat Melaka, khususnya PAS supaya tidak terus menerus melakukan gerak kerja untuk kemenangan Islam.

Andai sebelum ini UMNO/BN Melaka berusaha keras untuk tidak membenarkan PASTI dan Surau di Bukit Katil melakukan aktiviti dan program di situ, namun usaha menghalang dengan alasan pembinaan jalan di situ juga masih berlaku. Walaupun pihak PAS sendiri telah beberapa kali turun naik mahkamah, dan sehingga membawa ke dalam sidang dun negeri melaka agar ia di bahaskan. 





Kerja menurunkan bendera UMNO di Markas PAS Bukit Baru





Terbaru, isu markas PAS Bukit Baru telah di ceroboh dan di rampas oleh BN/UMNO. Walaupun tempoh perjanjian dengan tuan tanah masih belum tamat, BN/UMNO dengan muka tak tahu malu telah merampas markas PAS Bukit Baru dengan menukar mangga pintu markas tersebut selain menukarkan cat dinding markas dan menaikkan bendera UMNO di situ. Tuan tanah pada awalknya telah menerima deposit dari BN/UMNO untuk memiliki bangunan markas tersebut. Walaupun mengikut perjanjian, markas tersebut masih milik PAS (belum tamat tempoh), tuan tanah tersebut juga tidak lagi menanda tangani perjanjian baru dengan UMNO/BN untuk memiliki bangunan tersebut.






YB Khoo yang di beri peluang berucap



Antara yang hadir


Lantaran itu, malam tadi PAS kawasan di bawah MTD Bukit Baru telah mengadakan solat hajat dan bacaaan yasin bagi memohon pertolongan dari Allah agar markas PAS tersebut tidak di rampas dan kekal menjadi milik PAS. Lebih kurang 70-80 orang telah hadir di majlis tersebut termasuk ADUN Ayer Keroh, YB Khoo Poay Tiong dari DAP. Bak kata Penyelia DUN Bukit Baru, Cikgu Yusof Wahab, sungguh memalukan buat UMNO yang Islam mahu merobohkan Surau, tetapi DAP yang bukan Islam pula yang membantu untuk menghalang rumah ibadat orang Islam di robohkan.


p/s: dasar tak tahu malu...UMNO dulu kini dan selamanya..



No comments: