24 January 2011

Dasar BN yang 'Banggang' Agama.

Budaya jijik dalam BN-UMNO

Tian Chua mulakan ucapan Assalamualaikum (sumber)


Komentar: Dasar BN-UMNO tak sedar diri. Kalau banggang dalam agama tu buat la cara orang banggang, tak payah nak berlagak pandai agama. Isu Chua Soi Lek dan pemimpin Gerakan yang dok Hina Islam tu tak nak pula kecoh-kecoh. Menteri-menteri besar UMNO yang Melayu yang dok Hina Hudud macam Ghani Othman tu dah jamin masuk Syurga ke?

Sebab tu la aku setuju dengan YB Nizar yang cakap Undi BN ni Haram. Memang Haram pun. Orang yang selalu undi BN ni di kira ada saham bila dia dah tahu korups nya menteri-menteri mereka tapi masih mengundi mereka lagi, asbab undi-undi dari merekalah yang menyebabkan calon-calon yang tak amanah, rasuah, dok hina agama ini terus memerintah negara.

Tapi bila cakap macam ni, BN-UMNO kata ini politik. Dalam masjid kau cakap tak boleh politik pulak.

Semakin lama BN-UMNO memerintah negara semakin teruk jadinya. Habis agama Islam di kelirukannya kepada non-muslim. Sepatutnya kalau sudah 53 tahun memerintah, non-muslim sudah faham. Tapi kalau dah parti kebangsaan yang dasarnya hanyalah atas semangat Melayu semata-mata, tak payahlah kata nak perjuangkan agama, kalaulah UMNO komited perjuangkan agama, hari ini tak akan ada pemimpin mereka yang di dakwa bersalah atas rasuah dan pecah amanah. Hari ini juga tak akan ada non-muslim menghina agama dan budaya kaum lain.

Ada menteri UMNO kelulusan agama pun jadi alat. Jadi pencacai dan balaci pemimpin mereka, diam membisu. Nak tegur apa lagi. Kau jagalah periuk nasi untuk anak bini kau, Allah dah sindir golongan-golongan ini dalam Al-Quran, "Janganlah kamu menjual kebenaran dengan harga yang murah" seolah-olah kau bersekongkol dengan kezaliman pemerintah, semata-mata nak jaga pangkat dan harta.

Semoga Allah mengampuni dosa kalian dan aku. Allahuallam.

No comments: