22 January 2011

[Video] Sekitar Ceramah Khalid Samad di Melaka malam tadi.

Ceramah YB Khalid Samad di Bukit Beruang, Melaka malam tadi. Antara pimpinan PR yang hadir Sdr.Shamsul Iskandar dan ADUN Ayer Keroh YB Khoo Poay Tiong.








Komentar: Ceramah PAS malam tadi di Bukit Beruang seperti biasa menerima kedatangan penceramah tidak di undang UMNO yang seperti biasa berceramah tidak kurang 100 meter dari tempat cramah PAS berlangsung.

Kelihatan dalam ceramah UMNO juga menjemput Ketua Menteri taraf JKKK, Ali Rustam. Mungkin mereka sama sahaja seperti ketua mereka Najib Razak. Kematian tiada apa-apa bagi mereka. Sepatutnya UMNO tidak terus menganggu berceramah memandangkan kawannya ADUN Merlimau baru sahaja meninggal dunia kemarin. Malangnya seolah-olah ianya tidak berlaku. Kempen fitnah dan tunduhan liar masih kedengaran sepanjang ceramah UMNO berlangsung.

Apa yang pasti, kedatangan Ali Rustam berceramah malam tadi di Bukit Beruang menjadi tanda kuat bahawa UMNO Melaka semakin cuak dan gelabah. Tambahan pula kerusi DUN Merlimau yang kini kosong menantikan pilihanraya kecil berlaku di sana. Kita boleh lihat selepas ini bagaimana keadaan 'kesihatan' UMNO Melaka. Malam tadi juga telah kelihatan mula kepanasan memandangkan ceramah mereka tidak berhenti sehingga jam 12.30 malam, padahal ceramah PAS sebelum jam 12 lagi telah tamat bagi mematuhi peraturan dan undang-undang berceramah yang tidak boleh melebihi pukul 12 malam.

Pastinya politik UMNO Melaka akan lebih 'seronok' dengan tekanan yang di berikan Pakatan Rakyat Melaka. Kebetulan hari ini (22/1/2011) di Merlimau sendiri akan di adakan jamuan makan dan ceramah penerangan Pakatan Rakyat oleh YB Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Ust Nasarudin mat Isa dan lain-lain. Apa pula UMNO nak jawab...

Wallahualam.

No comments: