16 January 2011

Perkahwinan Taib Mahmud: Berapa ratus ribu pula duit rakyat yang habis?


Majlis perkahwinan Taib Mahmud (sumber):

1) Majlis berkonsepkan perkahwinan ala Inggeris yang mendapat sentuhan perunding terkenal, Datuk Raja Rezza Shah itu dihadiri 460 tetamu dari dalam dan luar negara.

2) Orang kenamaan yang hadir ialah Yang Dipertua Negeri, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng dan isteri, Toh Puan Norkiah serta Perdana Menteri, Datuk Sri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

3) Abdul Taib yang segak mengenakan tuksedo hitam manakala isterinya mengenakan gaun malam serba putih menyempurnakan upacara memotong kek setinggi lima tingkat.

p/s: saya pun tak pasti berapa kos perbelanjaan majlis perkahwinan Taib Mahmud ini...apa yang pasti majlis tersebut sudah pasti menelan belanja yang besar. Tapi nak buat macam mana, dah namanya Ketua Menteri, lebih-lebih lagi ketua menteri dari BN. Rakyat Sarawak pasti akan mengenang majlis perkahwinan ketua menteri mereka sampai bila-bila, terkenangkan nasib mereka yang masih sama seperti dulu padahal negeri mereka kaya-raya..buktinya, lihatlah pada Taib Mahmud sendiri..





No comments: