25 July 2009

Zambry Berubah?


tribute to 'ustaz' Zambry


"Aku sedar tanggungjawabku bukan hanya seorang 'Menteri'. Aku juga bertanggungjawab ke atas agamaku. Mahu agama di julang, agar yang haram tetap haram, yang halal tetap halal. Terasa sungguh agama yang di cintai di 'di 'cabuli'. Dan atas dasar sayangku kepada agama. Relaku 'perjuangkan' agar ia terpelihara dari mereka yang 'jahil'."


p/s: Design ini aku tujukan khas buat Zambry atas keprihatinannya pada agama berhubung isu lilin Nizar. Tindakan Zambry meminta agar ulama PAS mengeluarkan fatwa, rupa-rupanya terpalit lagi rasa sensitiviti beliau pada agama. Walaubagaimanapun nasihat aku agar beliau menuntut dan menambahkan lagi ilmu di dada dan kembali berpijak di bumi yang nyata.



"Kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tidak nampak"


* Fatwa Mufti Pulau Pinang telah menyatakan bahawa adalah haram tiupan dan bertafakur dengan menundukan kepala selama 20 saat dengan meletakan kalung bunga ditugu manakala Fatwa Mufti Pahang di bawah subseksyen 36 (1) Enakmen Pentadbiran Undang-Undang Islam 1991 setelah diluluskan oleh Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak menurut subseksyen 39 (6) Enakmen bahawa : "Meletakkan kalungan bunga di Tugu Peringatan sempena upacara sambutan Hari Pahlawan dan upacara-upacara lain adalah haram dan hendaklah ditinggalkan."

1 comment:

MJ (madam j) said...

cantik lagi jika akhlak seindah rupa.
manusia2..