26 March 2010

Isu Karikatur Nabi: muhasabah buat kita semua



"Saya sebenarnya tidak berminat untuk menghina. Tujuan karikatur itu dibuat adalah untuk menunjukkan ia boleh dilakukan. Tidak wujud sebarang perkara yang sangat mulia sehingga tidak boleh diejek,"
kata Vilks dalam satu temu bual di Stockholm (sumber)


Ini antara alasan yang di berikan oleh musuh Islam ini apabila di tanya mengenai tindakannya melukis karikatur Nabi s.a.w.

Apa perasaan kita mendengar dari kata-kata yang keluar dari mulut Vilks ini? Kurang ajar bukan?

Itulah realitinya. 

Puncanya? kita sendiri tahu, soalnya sekarang apa tindakan kita? sejauh mana pendirian kita sebagai seorang muslim yang benar-benar sayangkan agama, sayangkan Nabi. 

Boikot barangan Sweden? atau angkat senjata, senapang, parang, pisau?

Atau paling 'koman', rasa benci di hati.

Ingat kita akan di tanya di hari kiamat nanti apa pendirian kita, apa yang kita dah buat apabila agama Islam di hina, Nabi kita di caci, Al-Quran di pijak..kita akan di soal apa yang kita dah lakukan untuk mempertahankan maruah agama kita yang di hina puak kuffar. Kalau kita diam, melihat tanpa rasa 'sakit hati' dengannya, 'check' balik iman kita. Jangan ingat amalan sembahyang, puasa, sedekah kita akan jamin 100% kita ke syurga kalau kita sendiri tiada rasa terpanggil untuk membela agama yang di hinjak-hinjak oleh musuh.

Muhasabah buat saya dan kita semua. Wallahualam.


 


Demonstrasi- jangan soal HASIL-nya, tapi soal-lah USAHA kita..

No comments: