24 March 2010

Kali ini apa pula cerita SPR..?


Ternyata SPR begitu berat sekali untuk membuat keputusan bagi mengadakan pilihanraya kecil di Perlis sedangkan Adun Titi Tinggi, Yip Sun Onn telah pun menghantar surat perletakan jawatan kepada speaker Perlis Datuk Yazid Mat.

Menurut Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusuf, beliau tidak akan mengesahkan kekosongan Dun selagi Ahli perlimen Titi Tinggi tidak memaklumkan kepada speaker Perlis sedangkan speaker Perlis itu telah pun menerima surat tersebut 22 Mac lalu.

"Saya dah dapat pengesahan daripada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, dan Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Mohd Isa Sabu, bahawa beliau tetap akan menyokong Barisan Nasional dan tidak akan letak jawatan," kata Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusuf.

SPR masih lagi bersoal tentang hal ini. Sedangkan Ahli Parlimen Titi Tinggi itu telah pun membuat keputusan untuk mengosongkan jawatannya. Sekali lagi rakyat dapat menilai kredibiliti SPR dalam mennagani isu ini. Sejauh mana rakyat dapat menilai bahawa adakah SPR itu benar-benar telus ataupun menjadi 'remote-control' kerajaan BN. Wallahu'alam

No comments: