29 March 2010

Pulau Besar Melaka..port 'syirik' dan 'khurafat'..


Nampaknya di Melaka ni macam-macam ada.


Kuliah agama,jangan cakap, hampir di seluruh pelusuk masjid dan surau di Melaka ada. Sesuailah dengan kelambakan masjid-masjid dan surau-surau yang ada di Melaka yang juga menjadi bukti Melaka sebuah negeri Islam..yah..negeri Islam..


Tapi... 


Melaka juga ada banyak 'kuliah' maksiat. Hampir di seluruh pelusuk lorong-lorong dan bandar-bandar. Sesuialah dengan kelambakan kelab-kelab malam, pusat judi yang ada di Melaka yang juga menjadi bukti Melaka sebuah negeri Maksiat..yah negeri Maksiat..


Penemuan 'lama' yang di 'baru'kan mendapati di Pulau Besar Melaka, yang dahulunya terkenal dengan pusat aktiviti syirik dan khurafat rupa-rupanya masih berlaku sekarang. Saya tak hairan sebab Pulau Besar itu sampai sekarang masih di kunjungi 'pelancong' yang datang untuk meminta nombor ekor, yang membuang ancak, dan ada yang datang untuk menziarahi kubur lama, bukan pada hari raya sahaja, tapi setiap hari untuk melakukan aktiviti yang merosakkan Aqidah manusia.


Lihat bagaimana Pulau Besar Melaka menjadi syurga pemuja kubur, kaki khurafat, syirik dan bid'ah. Macam-macam kepercayaan. Sampaikan ada di suatu tempat, sesiapapun tak dibenarkan berkasut. Hendaklah berkaki ayam kerana mereka anggap tempat itu suci. Di tempat itu nanti, pengunjung boleh meletakkan hajat yang telah ditulis di atas kertas.


Selebihnya boleh lihat sini


p/s: Melaka banyak pulau..yang terbaru, Pulau Melaka..ada masjid besar baru buat kat situ, tak ramai makmum..ALi Rustam sorang je yang sembahyang kat situ sebab kerajaan Melaka memang prihatin..

No comments: